Mały ale wariat. Charakterystyka Fiata Panda
Fiat Panda to małe, zwrotne, miejskie autko. Pierwsza Panda została zaprezentowana w 1979 roku i od tamtej pory jej kolejne generacje możemy spotykać na polskich (i nie tylko) drogach. Jak to możliwe, że mały, początkowo niepozorny samochód zyskał sobie tylu miłośników? Sprawdźmy!
Prawdziwy mieszczuch
Panda jest bez wątpienia modelem stworzonym do jazdy po mieście. Jej małe rozmiary sprawiają, że bez problemu wciśnie się w każde miejsce parkingowe i zawróci nawet na stosunkowo ciasnej uliczce. Auto wyposażono w niewielki, 35-litrowy (w nowszych modelach 37-litrowy) zbiornik paliwa, który jednak wystarcza na bardzo długo. Mały mieszczuch charakteryzuje się niskim spalaniem i raczej nie zdarza się, by jakiemuś kierowcy zabrakło paliwa w miejskiej dżungli. Salony Fiat w Polce cieszyły się wysoką sprzedażą zwłaszcza Pand z II generacji. I nic dziwnego – przyszły właściciel otrzymywał praktyczne i nowoczesne wyposażenie w bardzo przystępnej, zwłaszcza jak na nowe auto, cenie.
Delikatny maluch. Czyżby?
Ci, którzy zapamiętali starszą Pandę jako większą „siostrę” kultowego Fiata 126p, obecnie mogliby się bardzo zdziwić. Najnowsze modele III generacji w niczym nie przypominają delikatnych, prostych konstrukcji. Panda jest dostępna w podstawowej wersji Life, ale też jako Panda Sport i Panda Cross. Przyszli właściciele mogą przebierać w opcjach nowoczesnego wyposażenia, których można by się spodziewać raczej od droższych marek: dostępne są nowoczesne systemy multimedialne z wygodnymi wyświetlaczami dotykowymi, autonomiczny hamulec awaryjny, aplikacja umożliwiająca kontrolowanie swojego samochodu online oraz wiele, wiele innych. Fiat nie zapomniał też, by wprowadzić jeden z najchętniej kupowanych modeli w świat nowych technologii. Nową Pandę można kupić już również z napędem hybrydowym. Jeśli do tego wszystkiego dodamy nowy, odważniejszy wygląd zewnętrzny tego modelu, okazuje się, że tak, jak w serce, nowa Panda wpada w oko.